2014. április 27., vasárnap

26. fejezet

Methgorn.
Egy kisváros, alig 100 km-re Holkbrooktól. Az emberek legfőképpen természeti csodái miatt kedvelik. Egy hatalmas tó áll a határában, körbevéve egy gyönyörű erdővel. Kiskoromban számtalanszor jártam már itt. A szüleim sokszor elhoztak kirándulni. Körbesétáltuk a tavat, aztán letelepedtünk egy szimpatikus helyen, és tábort vertünk. Hajnalig beszélgettünk, és énekeltünk a tűz mellett. Imádtam minden egyes pillanatát. Olyankor éreztem, hogy milyen nagyszerű családom van. Tudtam, mennyi dolga van apának, és mégis időt szakított arra, hogy összetartson minket, és távol vigyen a háborgó Holkbrooktól. 
Most, sok évvel később újra itt lehettem. Az autó ablakán bámultam ki, és próbáltam minél nagyobb lelkesedést mutatni. Nagyon jól esik, hogy West el akart hozni ide. Csak azzal nem számolt, mennyi emléket tép fel bennem ez a kiruccanás. A berek minden egyes négyzetméteréhez kötődik egy-egy történet. Szinte láttam magam előtt, ahogy apa hátán csimpaszkodok, mint egy kismajom, aki mosolygó arccal cipel magával, és közben misztikus mesékkel teszi még izgalmasabbá a kirándulást. Mindenre volt egy fantasztikus ötlete. Azt mondta, hogy ennek az erdőnek varázsereje van. Itt élnek a kedvenc mesehőseim Pocahontastól kezdve egészen Pán Péterig. Természetesen arra is volt egy tökéletes sztorija, miért nem találkoztunk még egyikükkel sem. Ők egész egyszerűen láthatatlanok. Mind körülöttünk vannak, de senki előtt nem fedhetik fel magukat, mert akkor elveszítik az erejüket. Én egy néhány éves naiv kislány lévén az utolsó szóig mindent elhittem neki. Talán ezért szerettem ennyire ide járni.
Annyira átkozottul hiányzik. Igazságtalan a sors, hogy elvette tőlem. Ő nem ezt érdemelte volna. Nekünk még olyan sok időnk lett volna együtt. Nem csak az apám volt, hanem az egyik legjobb barátom is. Soha nem felejtem el a számtalan együtt töltött percet. Olyan sok munkája volt, és mégis mindig törődött velem. Soha nem éreztem azt, hogy nem foglalkozna eleget velem. Esténként mindig
megvártam kiskoromban. Nem voltam hajlandó addig elkezdeni a lefekvés előtti rituálékat, amíg ő haza nem ért. Ezt ő is nagyon jól tudta, és soha nem hagyta volna ki. Mindig ő fürdetett meg. Teletöltötte a kádat habzó vízzel, és egy egész mesefilmet játszottunk le. Amikor vele voltam semmi sem volt lehetetlen. Elképzeltem, hogy egy tündérmesében élek. Én vagyok a hercegnő, akiért eljön majd a hercege fehér lovon. Ő volt az én hősöm, az életem legnagyobb hőse. Piszkosul hiányzik mellőlem. Bárcsak újra láthatnám, csak egyetlen egyszer…
Szemeimben éreztem, hogy gyűlnek a könnyek. Amíg West a sofőrrel megbeszélte, hogy melyik hotelban szálljon meg az éjszakára, és mikor jöjjön értünk, észrevétlenül letöröltem ujjaimmal a cseppeket. Nem szerettem volna elrontani az örömét, hisz olyan boldog volt, amiért sikerült meggyőznie, jöjjünk el ide. Valójában alapos bűntudatom is rátett egy lapáttal, hogy ennyire könnyen beleegyeztem. Szegény egész éjszaka hívogatott a születésnapomon, én pedig egyszer nem voltam képes felvenni neki. Komolyan nem is értem mi lelt engem. Nem lett volna nagy dolog fogadni legalább az egyik hívást, és megnyugtatni, hogy Allenával kaszinózunk. Dehogy, ehelyett inkább hagytam, hogy aggódjon értem egész este, és Coltontól kelljen megtudnia, hogy bevertem egyet Naominak, majd elhúztam a csíkot. Amúgy sem szívleli annyira a Lewington fiút. Másnap órákig hallgathattam, ahogy lehord, amiért ennyire felelőtlen voltam. Visszaszólni nem igen tudtam, mivel teljesen igaza volt. Én rontottam el mindent, azok után ez a minimum, hogy eljövök vele Methgornba.
Kézen fogva róttuk a métereket a fák között. Egy bizonyos szinten felszabadító volt mindentől távol lenni azzal az emberrel, akit teljes szívemből szeretek. Csak ne lenne ez az eszméletlen nagy görcs a gyomromban. Valamiért minden lépésnél féltem, hogy mi vár rám. Hiába tudtam, hogy West mellettem van, és semmi bántódásom nem eshet, amíg őt látom, mégis voltak kétségeim. Magyarázatom nincs erre. Én sem igazán értettem saját magamat. Akármennyire próbáltam ellazulni, a lágy szellő finomsága mellett, éreztem a hűvös orkánt is. Olyan érzésem volt, mintha bármelyik pillanatban beborulhatna az ég, és heves vihar moshatná el előttünk az utat. Szorongtam, és hiába ragaszkodtam annyira West kezéhez, nem bírtam másra gondolni. Olyan egyedül éreztem magam. Felidéződtek bennem a szörnyű percek, amiket a vasútállomás éltem át. Igyekeztem kizárni a fejemből ezeket a gondolatokat, és inkább a kellemesebb dolgokra koncentrálni.
Például arra, hogy mennyire szerencsés vagyok, amiért egy ilyen férfi van az oldalamon. Egy másodpercre rápillantottam, de ott is ragadt a tekintetem. Csak figyeltem, amint a fák közé beosonó napsugarak megvilágítják borostás arcát. Már most sem emlékszem azokra a napokra, amikor nem voltunk együtt. Annyira irrealisztikusnak tűnik az, hogy mi nem vagyunk egy pár. Nem is értem, hogyan bírtam ki nélküle. Talán New York miatt volt könnyebb. Az a város folyton pörög. A hatalmas felfordulása magával ragad, és kiszakít előző életedből. A napok sokkal gyorsabban telnek el, pedig be kell látni ilyen téren Holkbrookot sem kell félteni. 
- Mi az? – nézett most már ő is rám halványan mosolyogva.
- Csak elgondolkodtam – feleltem a leglogikusabb válasszal, ami tulajdonképpen az igazság is volt.
- Mit szólnál hozzá, ha itt most letáboroznánk? – torpant meg a tó partjától nem messze.
- Nekem megfelel – vontam meg a vállamat, aztán ledobtam súlyos táskámat a vállamról, majd közelebb sétáltam a vízhez, és leültem a stégre.
- Nem vagy önmagad – csatlakozott hozzám West is miután levette cipőjét és zokniját, hogy a tóba lógathassa lábát – Eltűnt az a harcias, élénk lány, aki soha sem hagyná, hogy mások kihozzák a sodrából. Eddig nem akartam felhozni… de most komolyan? – éreztem a szemrehányást szavaiban – Megütöd Naomit? Te nem vagy agresszív.
- Tudom, hogy mostanában csak árnyéka vagyok a régi énemnek – vallottam végül színt neki, mivel tisztában voltam vele, hogy ő meg fog érteni – Nem értem mi zajlik velem. Ismersz, ösztönösen cselekszem mindig. Akkor, abban a pillanatban valahogy elveszítettem a kontrollt, képtelen voltam uralkodni magamon. 
- Szerintem – csúsztatta közelebb kezét a stégen, hogy összefonhassa ujjainkat – Túl sok benned a harag, amin nem is csodálkozom. Annyi minden történt veled az utóbbi időkben. Komolyan aggódom érted – kémlelte szemeimet, miközben arcáról könnyen le tudtam olvasni, mennyire félt – Miért gondolod azt, hogy nem beszélheted meg ezt velem, vagy akár Allenával? Számíthatsz ránk, és nem csak akkor, ha minden rendben van. Nekünk elmondhatod a félelmeidet. Mi vagyunk azok az emberek, akik előtt nem kell szégyellned semmit. Mi nem használjuk ki ellened a gyengeségedet, sőt csak még jobban szeretünk miattuk – húzott közelebb, majd egy puszit nyomott a halántékomra – Beleőrülnék, ha összetörnél lelkileg.
Akármennyire is leplezni akartam, nem tudtam elrejteni mennyire meghatódtam. Úgy szipogtam, mint egy kislány, akinek elvették a kedvenc játékát. West csak simogatott, és közben minden porcikájával éreztette, hogy igazat mondott. Tudhatnám, hogy szeret, és ő lenne az utolsó ember, aki visszaélne azokkal, amiket megosztok vele. Végül kitártam neki érzelmeimet. Nehezen ugyan, de belekezdtem. Elmeséltem neki mindent, ami bennem lappangott. A zaklatótól kezdve, egészen addig, mennyire nem tudtam még mindig túltenni magam apa halálán. Megértő volt. Csendben végighallgatta, ahogy órákon keresztül mutattam meg a sebezhető oldalamat. Nem féltem… dehogyis. Sokkal erősebbnek éreztem a kapcsolatunkat, mint eddig valaha. Hiszen így kellene ennek mindig működnie. A feltétlen bizalmon kellene alapulnia az egész együttlétünknek, és azt hiszem most talán áttörtünk egy gátat.
- Ez milyen bor? – figyeltem az üveget, amit odahozott a stégre hozzánk két pohár társaságában.
- Nem volt a kedvencedből – nézegette a palack címkéjét – A boltban az eladó azt mondta, mostanában ez nagyon jól fogy. Nichols pincészet – olvasta fel a termelőt, majd öntött a poharakba, és az egyiket átnyújtotta – Igyunk magunkra – koccintottuk össze az italainkat, aztán egyszerre kortyoltunk bele azokba.
- Ez tényleg nagyon finom – állapítottam meg első ízlelésre – Vetekszik a kedvencemmel is.
- Hoztam már neked rosszat? – húzta ki magát büszkén, aztán egy puszit nyomott arcomra, végül felállt és elindult felállítani a sátrakat.
Megittam még egy pohárral az édes mustból, majd én is csatlakoztam Westhez, hogy segédkezzek a munkában. Be kell látnunk, egyikünk sem ért hozzá. Legalább háromszor borult össze az egész, amin először felhúztuk magunkat mindketten, viszont a sokadik alkalomnál már csak nevettünk szerencsétlenségünkön. A kezdeti érzelgős kirándulásból végül jó szórakozás sült ki. Feloldódtam én is annak hatására, hogy megnyíltam előtte őszintén és láttam, ezzel együtt is ugyanúgy szeret. Másrészt köszönhetjük a vidámságunkat annak a lassan már egész üveg bornak, amit az idő előrehaladtával szépen-lassan benyakaltunk kettecskén. 
- Elmegyek, gyűjtök pár gallyat – porolta le kezét, miközben büszkén nézett végig a nagy kínlódások árán felépített sátrunkon – Lassan besötétedik, és kezd lehűlni a levegő.
Végigkövettem, ahogy eltűnik a fák sűrűjében, majd visszaültem a stégre bámulni a naplementét. Kifújtam a bent tartott levegőt, és élveztem, ahogy a lágy szellő arcomba fújja a friss levegőt. Talán a jövő, amit érzek ebben a fuvallatban. Egy szebb, sokkal kiegyensúlyozottabb jövő, amiben szabadabban élhetek, mert tudom, mindig lesz kire támaszkodnom.
Hirtelen hallottam meg a hátam mögött, ahogy faágak recsegtek a földön. 
- Ez elég gyors volt – fordultam meg, hogy Westre pillanthassak, de senkit sem láttam.
Feltápászkodtam a fadeszkákról, és közelebb ballagtam a sátrunkhoz. 
- West? – hallattam bizonytalanul tompa hangomat.
Nem érkezett válasz. Kezdtem egyre inkább kétségbeesni. Nem tetszett ez a helyzet. Egyedül voltam, és elképzelésem sem volt arról, merre találom páromat. 
- Ez egyáltalán nem vicces. Gyere elő – szóltam bele a sötétedő erdőbe. 
Megint csak magammal beszélgettem. Még egy ágreccsenés hallatszódott mögöttem, mintha valaki mászkálni körülöttem. Azonnal megfordultam, de akkor olyat láttam, amitől azonnal megrettentem. A szikrázó tekintet most farkasszemet nézett velem, én pedig teljesen lemerevedtem. Nem tudtam mit csináljak. Csak abban tudtam reménykedni, hogy West minél előbb visszaér, és megment. 
A férfi közelíteni kezdett. Arcára kéjelgő mosoly húzódott, én pedig őszintén szólva hangosan zokogni tudtam volna. Nem volt más választásom. Sarkon fordultam, és mint egy őrült úgy rohantam abba az irányba, amerre elindult West. A szívem a torkomban dobogott, és hevesen zilálni kezdtem.
- Segítség – üvöltöttem el magam – Könyörgöm segítsen valaki – sikítoztam még az előzőnél is hangosabban.
Tiszta szívemből csak bízni tudtam benne, hogy itt van a közelben és meghall. Sokadjára ismételgettem el a nevét, miközben a könnyeim már patakokban folytak végig az arcomon. A testem minden egyes része remegett, mint a kocsonya. Azon is csodálkoztam, hogy egyáltalán nem merevedett le a lábam, és képes voltam futni. 
Hátrafordultam, hogy megnézzem milyen messze van tőlem a férfi. Amennyire láttam fátyolos szemeimen keresztül a nyomomban volt, és egyre csak közeledett.
A következő pillanatban egyenesen belerohantam valamibe, pontosabban valakibe.
- West, itt van mögöttem – hadartam, miközben folyamatosan zokogtam – Segíts, könyörgöm neked – haraptam el a szavaim végét, képtelen voltam befejezni a mondataimat a zihálástól, és próbáltam minél inkább belekapaszkodni védelmező karjaiba.
- Lea, nyugodj meg – csitítgatott, mialatt folyamatos szorításában tartott – Nincs itt az égvilágon senki sem.
- De hát, az előbb – motyogtam lihegve, majd hátrapillantottam, és értetlenül vettem tudomásul, hogy tényleg nincs a közelünkben egy árva lélek sem.
- Gyere, menjünk vissza – próbált összeszedni, és visszatéríteni a valóságba, miközben én még mindig teljesen sokkolva fürkésztem a fákat, szemeimmel a férfit kutatva csakhogy bebizonyíthassam, nem vagyok elmebajos.
West leültetett egy farönkre a táborunknál, majd a táskámban kezdett keresgélni némi víz után. Mereven bámultam ki a fejemből. Egyszerűen nem értettem, mi történik most körülöttem. Tisztán láttam. Nem vagyok bolond. Ha azt mondom ott volt, akkor teljesen biztos, hogy úgy is volt.
- Lea! – zökkentett ki gondolatmenetemből, mire tekintetemmel őt kezdtem fürkészni – Ez micsoda? – lebegtette meg a sárga kis tégelyt – Neked tényleg elmentek otthonról? Nyugtatóra ittál alkoholt? – vizslatott idegesen, miközben én hirtelen el sem tudtam dönteni, bevalljam-e az igazságot…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése